Pszichológia.blog.hu

Füredi Krisztián szexuálpszichológus, pszichológus, páterapeuta blogja

Álmatlanság vagy nyugodt alvás

2006. október 12. 07:03 - Füredi Krisztián

Mi a nyugodt alvás titka? Nyilván nincs olyan egyszerű szabály amit betartva biztosíthatjuk a nyugodt alvást. Ám ha több dologra is odafigyelünk, akkor biztosíthatjuk azt, hogy az éjszakát nyugodt, pihentető alvással töltsük.
Ilyen szabály például, hogy ne együnk néhány órával az elalvás előtt. Ha nehezen alszunk el, akkor törekedjünk a stabil napirendre az elalvás és a felkelés időpontját tekintve. Elalvás előtt ne csináljunk semmi érzelmileg nehéz dolgot, ne nézzünk horrorfilmet, lehetőleg hírműsort vagy akciófilmet se, hanem töltsük az elalvás előtti időt valamilyen megnyugtató, harmonikus tevékenységgel. Ezekről és számos egyéb fontos szabályról szól az alábbi írás.
Aki jól alszik, az nyugodtan figyelmen kívül hagyhat több szabályt is, viszont akinek gondjai vannak a nyugodt alvással, neki egy-egy szabály be nem tartása is problémát okozhat a nyugodt alvásban.

"Törekedjünk rendszeres napi rutin kialakítására, melyben a lefekvés megközelítőleg azonos időpontban, s nem az éjszakai órákban történik. Délutáni alvás helyett eredményesebb, ha a felkelés után 8 órával iktatunk be egy 10-15 perces rövidke, frissítő hatású pihenőt."

A teljes cikk itt

 

Szólj hozzá!
Címkék: alvás

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichologia.blog.hu/api/trackback/id/tr4615853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.