Pszichológia.blog.hu

Füredi Krisztián szexuálpszichológus, pszichológus, páterapeuta blogja

Alkoholizmus hatása a női agyra

2007. október 18. 14:14 - Füredi Krisztián

pszichoblog_drinkgirl
A nők esetében gyorsabban, kevesebb idő alatt alakul ki az alkoholizmus, hamarabb válnak függővé, mint a férfiak. Ezzel együtt az agy károsodása is nagyobb mértékű ugyanakkora idő alatt, illetve a női agy előbb károsodik visszafordíthatatlanul, mint a férfiak agya.

Mindez nemrégiben egy vizsgálat során újra bebizonyosodott. Ebben a vizsgálatban tesztekkel mérték az emlékezést, a döntéshozatalt, és a problémamegoldást.


"Tudtuk, hogy az alkoholizálástól a nők mája és szíve hamarabb károsodik, és előbb lesznek keringési problémáik, mint a férfiaknak, még akkor is, ha kevesebbet isznak, és most már azt is, hogy mindez az agyműködésre is érvényes – mondja dr. Barbara Flannery kutató.

Képalkotó berendezéssel végzett számos vizsgálat szerint a hosszan tartó alkoholfogyasztástól az agy tanulással és az emlékezéssel kapcsolatos területe a szó szoros értelmében összezsugorodik, és több vizsgálat is bizonyítja, hogy a nőkre ez fokozottan érvényes.”

Forrás és további részletek itt
9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichologia.blog.hu/api/trackback/id/tr100200181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teodora 2007.10.19. 13:48:57

logikus, hogy kisebb térfogaton jobban hat :))

erzsi 2008.01.09. 11:55:32

én is ittam de jobb a memoriám mint valah a nem jelenti azt hogy fogok isyjk

berecz.antalne 2008.02.06. 21:35:32

Sok embert, közöttük nőt láttam teljesen leépülni.
Nem a jólét következménye, oka: korunk betegsége, a STRESSZ! Erre orvosság nincs.

scibug 2008.04.16. 19:21:44

Hali!

Tűvé teszem a netet annak meghatározása iránt, hogy pontosan mikortól tekinthető valaki alkoholistának, de még nem találtam meg a meghatározást. Meg tudnád ezt mondani? Légyszi eressz meg egy e-mailt, ha már láthatom a választ! :)

Köszönöm!

lökött-tyúk 2008.08.26. 20:00:21

Sziasztok!

Íme: én vagyok az élő példa. 34 éves nő vagyok, egy vidéki kis faluban élek. Férjnél voltam 7 évig, de az alkohol "segítségével" tönkre tettem a házasságomat, az életemet. Elveszítettem a munkahelyemet, a férjemet, visszakerültem a szüleimhet. Itt folytatódott tovább, nem éreztem jól magam, csak ha ittam. A végén már addig jutottam, hogy fizikai rosszulléteim voltak, amit egy korty ital is enyhített. Ez addig ment, amíg egyszer a munkából hazajövet összeestem (összerogyott a lábam) és onnantól kezdve nem tudtam felállni. Bekerültem az OPNI-ba, ott infúziós és később gyógyszeres kezelés után (kb 3 hónap) hazajöttem. Azóta egy pszichiáter kezel, két éve nem ittam alkoholt és továbbra sincs indíttatásom. Azt hiszem megjártam a poklot, de kaptam még egy esélyt. Remélem segítettem megérteni a helyzetet. Ha nem, nyugodtan kérdezzetek.

Annakyra · http://pszichologia.blog.hu 2008.10.09. 11:04:01

lökött-tyúk! Kérdéseim nem bántó,ha szeretnél válaszolni,kérlek tedd!Mi volt a házasságodban amiért,alkoholista lettél? Voltak gondok a házasságodban? Elöte is fogyasztottál alkoholt? Szeretted a férjed? Volt szexuális problémád,mit nem tudtál megbeszélni senkivel? Mellözötnek érezted magad?Volt benned megfelelni akarás?Kérlek válaszolj,ha a kérdéseim nem bántóak!én fogok neked irni!Tisztelettel Annakyra

bundigirl 2009.03.26. 19:13:25

Egy darabig minden rendben volt, szerettük egymást. Aztán elköltöztünk egy új városba, egyedül maradtam, a barátaim, családom távol voltak. Kellett találnom egy másik munkahelyet, ami teljesen más volt és ismeretlen, nem a végzettségemnek megfelelő és nem éreztem magam "fontosnak". A férjem (most már ex) rákapott a számítógép ízére, ami azt jelentette, hogy egész nap előtte ült. Én sütöttem, főztem, takarítottam, de még csak észre sem vette. Bevittem neki tálcán a kaját a gép elé és ennyi, aztán kivittem, ha kész volt. Elegem lett. Először csak esténként levezetésképpen ittam meg egy-egy pohár bort. Aztán rájöttem, ha iszom, sokkal jobban érzem magam, felszabadultabb vagyok, nem "függök" annyira az elérhetetlen férjemtől. Sajnos később már jelentkeztek a hiány jelei (kézremegés, szorongás), és délelőtt is ittam, ettől megnyugodtam, jól éreztem magam. Elváltunk, hazakerültem a szüleimhez, ahol stikában folytattam, mert persze ők nem nézték volna jó szemmel. Aztán amikor egyszer jöttem haza a munkából, összeestem, mentő vitt kórházba. Érdekes, hogy nem éreztem problémának, azt gondoltam, hogy bármikor abba tudom hagyni. Pedig nem így van. Most már látom, hogy segítség nélkül nem ment volna. Már öt éve nem iszom, de még mindig nyelem a következményeit, a memóriámra még mindig gyógyszereket szedek, irodai munkára alkalmatlan lettem, így egy óvodában egy konyhán dolgozom. A problémáim hatványozódtak, pasim a válásom óta nem volt és eléggé kilátástalannak is érzem ezen a téren a dolgokat. Hát, tömören ennyit tudtam megosztani veletek, de kérdezzetek bátran. Már tudok róla beszélni.

bundigirl 2009.03.26. 19:14:44

Jah! Bocsánat lökött tyúk= bundigirl

Nemzetes 2009.08.04. 08:19:33

Hát olvasva a bejegyzéseidet, némi ellentmondásba botlottam.
Idézem:

lökött-tyúk 2008.08.26. 20:00:21
"két éve nem ittam alkoholt"

bundigirl 2009.03.26. 19:13:25
"Már öt éve nem iszom,"

Alig több mint fél év telt el a két bejegyzés között, és máris plusz három évet nőtt az absztinencia.
Hol lehet erre a kezelésre jelentkezni? Ez felettébb hatásos módszer, két és fél év alatt öt évet jelent!! :)

Ha szeretsz nagyot mondani, akkor legalább az előző bejegyzésed olvastad volna el!
Így hiteltelenné válik a mondanivalód.
Nálad tényleg jelentkeznek az agysorvadás tünetei.
süti beállítások módosítása