Pszichológia.blog.hu

Füredi Krisztián szexuálpszichológus, pszichológus, páterapeuta blogja

Cigaretta és marihuána leszokási nehézségei

2008. március 07. 19:15 - Füredi Krisztián

pszichológia dohányzás






















A felmérések alapján a marihuánáról hasonlóan nehéz leszokni, mint a dohányzásról. Mindkettő esetében számos elvonási tünetről beszélhetünk, ami igazán megnehezíti a leszokást. Ezzel kapcsolatosan készítettek egy felmérést, hogy tudományos igényességgel lehessen megállapítani a hasonlóságokat és a különbségeket. Azt állapították meg a kutatás eredménye képen, hogy az elvonási tünetek súlyossága lényegében azonos az említett két esetben. Természetesen a leszokás nehézsége, és a fellépő elvonási tünetek függnek attól, hogy a személyek mennyi ideje használják a szert, illetve attól is, hogy a használt anyaggal milyen mennyiségben éltek.


„A kannabisz a legelterjedtebb illegális drog az USA-ban. A marihuána miatti kórházi felvételek száma eléri a kokainra és heroinra jellemző adatokat. A láncdohányosok 9 százaléka szív naponta, vagy csaknem naponta marihuánát is, és a marihuána fogyasztók 50 százaléka dohányzik. Ilyen esetben a leszokás esélye elég kevés. Dr. Vandrey szeretné elérni, hogy a két év múlva forgalomba kerülő új diagnosztikai kézikönyv már tartalmazza a marihuána-elvonás tüneteit is, melyek a következők: fokozott düh és agresszió, szorongás, rossz hangulat, ingerlékenység, nyugtalanság, alvászavarok, csökkent étvágy és súlycsökkenés. A tünetek a leszokást követő 24 órában kezdődnek, és rendszerint 1-2 hétig tartanak.”

Forrás itt
23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichologia.blog.hu/api/trackback/id/tr61366410

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ecommerce website builder free 2017.10.09. 03:02:46

Halmi Viktor nyerte az első román Kombat Szambo versenyt - tucano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.12. 04:25:05

Nem kellett volna rászokni!

Siphersh 2008.03.20. 13:24:04

És hol vannak azok a felmérések, amik szerint a marihuánáról hasonlóan nehéz leszokni, mint a dohányzásról?

Csak mert ezek az eredmények:

www.procon.org/AddictChart.htm

meg ez a tanulmány:

www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140673607604644/fulltext (regisztrálni kell, nem kerül semmibe)

például nem azt mutatják.

Siphersh 2008.03.20. 13:45:36

Közben megtaláltam a hivatkozott tanulmány részleteit. Az igaz, hogy nagyon kicsi és nem reprezentatív mintán végzett vizsgálat, és az is igaz, hogy nem azt vizsgálta, hogy milyen nehéz leszokni, hanem a megvonási tünetek intenzitását, de a saját keretein belül, és arra vonatkozólag, amit valójában vizsgált, egy érdekes kutatás, érdemes rákattintani.

Érdekes egyébként, hogy azok a megvonási tünetek, amiket a leszokás nehézségével spekulatíve leginkább össze lehet kötni (pl. szorongás, ingerültség) a vizsgálat szerint a dohány esetében szignifikánsan intenzívebbnek bizonyultak a marihuánához képest.

kriszta 2008.04.03. 02:16:04

Sziasztok!a marihuána elvonási tünetei között ami rögtön észrevehető és talán a legroszabb az elalvás naponta.Én csak ezt tapasztaltam,hogy nem tud az illető elaludni vagy pedig nagy nehezen elalaszik,de rém álmok gyötrik és alig várja,hogy felkeljen.De ez kb 3-4 napig tart ,utána nem igen van probléma,míg azért a dohányzással nem ilyen egyszerű,mert ott a mozdulatsor is hiányzik,mint egy fajta pótcselekvés.

labtec 2008.04.05. 14:09:50

Sziasztok!A dohányzásrol akarat erő kérdése a leszokás,akarni kell és ha nem is egyböl az egészet,szép lassan csökkenteni kell.A marihuánat nem ismerem nem volt vele dolgom.Cigiről nemrég szoktam le(feb.10.)azóta már nem is kell.

Dohos Attilane · http://2008.04.09 2008.04.09. 19:06:41

Szia mindenki! Nem konnyu a jorol lemondani, marmint a dohanyzasrol, de erdemes. Miota leszoktam rola meg tudok maszni 52 evesen egy nagy hegyet minden nap a kutyammal (ami kb 10 kilometeres ut) es meg nem is lihegek mint eddig. Szep lett a borom szine es elvezem a kondi termet is. Nem faradok el gyorsan es vegre nem arra kelek fel az agyambol hol is a kavem es a cigim, hogy meg kezdjek egy uj napot. Nem a cigeretta parancsol mar nekem es nem azt nezem a mozifilmeknel melyik mennyi ideig tart, hogy hamar ragyujthassak a film utan. Nem kell a repulouttol rettegni, hogy kozben nem gyujthatok ra. Szoval szabad lettem.Kivanom minden szenvedelybeteg tarsamnak, hogy sikeruljon megszabadulnia a dohanyzas bilincsetol

henci47 2008.04.11. 10:18:22

Sziasztok!

Hogy milyenek a marihuana megvonási tünetei, csak elképzelni tudom, hogy milyen a nikotin, tapasztalom. Egy biztos; függ az időn és a mennyiségen kívül az ember tűrőképességétől is. Azt viszont kijelenteni, hogy febr l0-én szoktam le, enyhén szólva nagyképűség! Én 45 év dohányzás, napi másfél-két doboz után hagytam abba febr 11-én, de azóta csak füstmentes vagyok. Kb. egy év után elmondhatom, hogy leszoktam, de valójában csak tiszta leszek, mint bármelyik drogos vagy alkoholista. Bármikor a későbbiek folyamán elég lesz egy gyenge pillanat, egy slukk vagy egy szál, és mire feleszmél az ember már visszaszokott.
A CHAMPIX nevű gyógyszerrel próbáltam, ha valakit érdekel a dolog, szívesen látjuk az azonos nevű blogon. Akaratgyengeség esetén csodákra képes!

Kata56 2008.04.11. 20:57:11

Sziasztok ! Szia Heni !

Idekeveredtem én is egy kicsit körülnézni.
A leszokásról van egy tuti mondás:

"Az igazi dohányos nem szokik le soha, legfeljebb
abbahagyja "

Üdv Mindenkinek és sok sikert !

Juszuf 2008.04.11. 23:13:01

Akkor én nem voltam igazi dohányos. 5 év aktív(az utolsó évben napi 30-40 szál) dohányzás után az egyik napról a másikra leszoktam. Ez már közel nyolc éve volt. Azóta max. tíz szálat szívtam el ha felidegesítettek még az elején.
Szerintem a fokozatos leszokás eredménytelen. Vagy egy szálat sem szabad szívni vagy neki sem kell állni leszokni.

Csillagharcosdada · http://mindennapibetevo.freeblog.hu 2008.05.03. 15:58:42

Kedves Henci!
A dohányzásról leszoksz és lassan áttérsz a tablettákra...van egy mondás, hogy mindenki függ valamitől. Készíthetnének egy felmérést arról is, hogy hányan szednek indokolatlanul gyógyszereket, ami ugyanolyan veszélyes mint a dohányzás, alkohol, marihuána.

henci47 2008.07.09. 08:04:22

Szia Csillagharcosdada!

Nem vonom kétségbe az indokolatlan gyógyszerszedés ártalmait, de nem minden elfogyasztott gyógyszer okoz függőséget. Sőt! Megkockáztatom, hogy a kábítószerfüggőség kezdete lehet a gyógyszerfüggőség kialakulása, de azt a gyógyszert valaki valamiért felírta, ajánlotta. Ha egy kialakult függőségtől nem tudsz önerőből megtszabadulni, igenis segítséget kell és lehet igénybevenni. Inkább, mint elfogadni a függőség tényét és nem tenni semmit.

Ildi 2008.08.15. 19:38:36

A dohányzásról nem lehet úgy ,leszokni, hogy csökkented a naponta elszívott cigaretták számát:

Nikotin titrálás: azonos nikotin mennyiség bevitele (hiába alacsony nikotin tartalmú cigaretta, napi
cigaretta csökkentés „értelmetlensége”)

Tovább tartod bent a füstöt,többet szívsz bele (nem tudatosan)stb. hogy a vér nikotinszintje elérje a megszokott értéket!

Séthy Viktor 2008.09.07. 04:48:12

De emberek!
Ma egy átlag ember szervezetében több,mint 50 féle olyan méreganyag van (ólom,ftalátok,stroncium,stb...)melyek nem bomlanak le ,nem ürülnek ki,s melyek még 40 évvel ezelőtt nem voltak ott.Ráadásul ezek a mérgek a magzatban is megtalálhatóak,tehát "öröklődnek",ami annyit jelent,hogy a mostantól számított 3.-4. generációban már megütik azt a mértéket,ami súlyos DNS elváltozásokat,és életminőség romlást okoz.
Úgyhogy ezek után miért zavartatnám magamat azzal,hogy leszokjak a dohányzásról.Az ötvenakárhanyadik méreg,amit legalább ÉLVEZEK IS!
No és van annyi eszem,hogy átlag napi 10-12 szálnál ne szívjak többet.
Különben is : Csernobil után,mikor Magyarország lakosságának kb 1/3-a TÖBB EZERSZERESÉT kapta napokon keresztül a "megengedett" radioaktivitás mennyiségnek,és élsportolóink jobban hullanak,mint a heroinisták,nekem ne papoljon senki semmiről.
Függők vagyunk a levegőtől,a víztől,a boldogságtól - MINDANNYIAN.Inkább meg kellene tanulni ésszel,mértékkel élni - ebbe fektetni energiát!

részletkérdés 2008.09.09. 21:31:39

(valszeg nem olvasom el a válaszaitokat mert csak véletlen tévedtem ide)
16éves gimnazista vagyok a tél tavasz és a nyár elején kb minden hétvégén szívtam volt h hétközben is nem csak hétvégén max heti 3... aztán egyszercsak vége lett... nagyon egyszerű okmiatt nemtudtunk szerezni nyaralás nem voltunk bulizni aztán már ottartok h nagyábol 3hónapja nem szivtam és nem is hiányzik nem is hiányzott... nem voltam ingerlékeny meg semi szüleim enm vették észre... rövidtávu memoriát téll rontja(mit is mondtam? efektus)mást nemkülönösebben vettem észre de ez sem kirivo... cigiröl meg anyit h 8és12éves koromban bagoztunk haverokkal mertz poén volt... kétszer lebuktam anym elvert mint a lovat azóta egy szálat sem szibtam de nem isbirnék... enyi az okosság... na béke veletek

Nikol 2008.09.19. 21:13:35

Sziasztok! Igazából a tesóm miatt olvasok haasonló témájú oldalakt, így kerültem ide, de nagyon örülök, hogy "tapasztalt" emberekre találtam. Nagyon aggódom a tesóm miatt, mert már évek óta szed, szív (nem is tudom)valamilyen anyagot, (ő azt mondja marihuana-t)de mostanában elég gyors léptekben kezd +leépülni". Roha,osan fogy, orzasztó kedélytelen, semm nem érdekli, semmi nem tudja lekötni a szíváson és a bulikon kívül. Teljesen tanácstalan vagyok, nem tudm hogyan segíhetnék rajta, hisz őszerinte felfújom a dolgot. Remélem tényleg csak ez van, nem szeretném, ha a drog áldozatává válna. Kérem, ha valakinek valamilyen meglátása van ezzel kapcsban, írjon a kafe@citromail.hu mail címre. Köszönöm!

Szabi 2008.10.26. 00:41:44

Üdv:
6 éven keresztül voltam a fű rabja.
Kb 3 hónapja hagytam abba egyik napról a másikra.
(Az utolsó cigi 1 grammos volt)
Semmi mellékhatást nem vettem észre de lehet hogy csak szerencsém volt.
Annyi a különbség hogy már nem kelek reggelente annyira fáradtan és napközben nem alszom.
Abszolút nem tartom rossz dolognak rengeteg mindent tanultam "beállva".
Olyankor minden és mindenki érdekelt.
De egy biztos a piánál 100-szor egészségesebb.
PEACE!!!
Azért hagytam abba mert én sajnos túl sokat csináltam (mohó voltam) és egyszerűen tele lettem vele

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.10.26. 13:39:26

hat sajnos ez frankon igy van.a marijuanatol valo leszokas alvaszavarokkal , ingerlekenyseggel , rossz kozerzettel,panik rohamokkal , stb.-vel jar.sot nem art ha egy pszihologushoz is el megy az aki le akarja tenni , mert egyes nyugtatok es anti depresszansok segithetnek..fogalmazzunk ugy hogy egy baratom eppen most szenvedi ezt el.es hidd el nagyon tre.

Laci 2008.10.30. 20:07:18

Szerintem ez nagyon elfogult. A két dolgot meg nehéz összehasonlítani sőt fölösleges, mert nincs semmi közük egymáshoz

Seneca 2008.11.13. 17:55:35

Tiszta szívemből sajnálom a szemvedély betegségek rabjait, sajnos én is dohányzom.

noname 2008.11.18. 15:38:06

hello mindenki!
hat annyi a törtenet h 16 éves vagyok.
másfél éve dohányzok.
egy éve füvezek.

nem valami hudejoo kilatasok a jövömre nezve.
többször is eljutottam arra a pontra h eleg. leszokok a fürül... de nem megy. (tudom h csak akaraterö kerdese az egesz.. de akkor se olyan könnyü) folyton azon jar az agyam h bekéne szivni.
ezert is vagyok most itt, mert kattogok.
nem tudom h hogy fog menni.
(füvel kapcsolatos -> mellesleg egy év alatt amit egyhuzamban kihagytam max 7 nap volt. nem több. pontosan 7nap.)

ami a füvet illeti.
- én azt tapasztaltam h a rövidtavú memoria
telleg serül.. de igazabol csak a tudatmodosult
állapotban levö dolgok homalyosulnak el masnap
reggelre..
- meg lefogytam.. nem is keveset. 65kilo voltam
amikor az elsö jointomat szivtam..
most 54 kilo vagyok. igen az bizony 12 kilo
minuszba..

remelem sikerül leszokni.. :/
es ezt kivanom minden leszokni akaro tarsamnak.
sok sikert.

kalapos 2009.02.24. 22:37:42

talán holnap leszokom.
talán nem lesz holnap.

..

phaszfej 2016.01.22. 02:12:35

@labtec: és azóta se gyújtottál rá?
süti beállítások módosítása