Pszichológia.blog.hu

Füredi Krisztián szexuálpszichológus, pszichológus, páterapeuta blogja

Olvasóink kérdéseire is válaszol Dr. Lukács Liza (anorexia, bulimia, fogyókura, izomdiszmorfia)

2007. július 10. 07:08 - Füredi Krisztián

A múlt héten három témában is beszélgettünk Dr. Lukács Lizával, aki a táplálkozási zavarok szakértője.
Az említett témákban szívesen válaszol Liza a feltett kérdésekre, így kérem, hogy akinek kérdése van, az írja le egy kommentben, és Liza egy későbbi időpontban válaszol ezekre a kérdésekre.

Lizával az alábbi témákról beszélgettünk idáig:


13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichologia.blog.hu/api/trackback/id/tr20114981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én 2007.07.15. 13:31:00

Bulimiás vagyok, mentem orvoshoz, és csak annyit csinált, hogy Floxetet írt fel. Floxettől rosszul voltam, és evvel letudva a dolog.
Marad az együt télek a betegségemmel, más esélyt nem látok.

teodora 2007.07.15. 13:45:45

ha az autóddal történne ilyesmi, ugyanígy annyiban hagynád?

emy 2007.07.17. 11:44:31

volt oka hogy elmentel orvoshoz...nehogy mar egy hozzanem-erto miatt add fel,ha tenyleg meg szeretnel szabadulni tole akkor ne hagyd magad...

emy 2007.07.17. 11:52:31

miert mindenki a fogyokurarol beszel?mindenki azzal van elfoglalva ,a teve az ujsagok...en peldaul hizni szeretnek es nem tudok...de olyat hogy hizokura soha nem hallok se tevebe ,nem olvasok ujsagban sem errol..szoval miert mindig,mindenhol fogyokura??

teodora 2007.07.17. 12:16:04

azért, mert az emberek jelentős többsége túlysúlyproblémával küszködik, és a vékony alkat a normális határokon belül ritkán okoz problémát.
ha az angol megy, ezt találtam, de no garancia:
www.snac.ucla.edu/pages/Resources/Handouts/HOWtGain.pdf
www.med.umich.edu/1libr/aha/aha_healgain_crs.htm
a lényeg azt hiszem, hogy sok kalória, szénhidrát DE egészségeseket egyél, és vmi mozgás, az étvágyat is növeli, és hogy ne háj legyen, mer az egy vékony emberen mégrondább. plusz mellőzni kv, tea.. vmi étkezési szakember is segíthet, sztem aki ért a fogyáshoz, annak fordítva is tudnia kell.

emy 2007.07.18. 12:19:01

eloszor is koszonom a site cimeket ,a a helyzet hogy nincs etkezesi problemam,mindent eszek nagymertekben,nagyporciot,utana desszert,es johet a gyumolcs es ez csak az ebedem....edesseget is nagyon sokat eszem,es nem latszik,sot meg genetikailag sem vezetheto vissza mert mindenki a csaladban hizasra hajlamos,es jo husban van :))
.azt mondtak az orvosok hogy majd az elso gyerek utan magamra szeddek 5kilot ami majd rajtam is marad de valahogy nem akarok addig varni,hiszen meg csak egy lanyka vagyok:)) .

emily · http://pszich.freeblog.hu 2007.07.27. 08:47:54

kicsi a világ = tegnap meg keresek valamit a munkahelyemen, kinyitok egy fiókot és a Lukács Liza valami szakdolgozata van benne :)

Magdi 2007.10.11. 20:59:28

17 eves es 12-ik osztalyos vagyok. Azt hiszem hogy kezdek anorexias lenni... A magassagom 169 cm es amikor utoljara megmertem magam egy hettl ezelott 46 alatt voltam. A sulyom szokott ingadozni 48 es 45 kozott az utobbi 3-4 hetben. Nem eszek 500 kaloria alatt, mint mas anorexias beteg, de 1000 korul eszem naponta. Mostanaban sokszor elofordult, hogy megbantam azt hogy valamit megettem, hogy miert nem ettem valami kevesbe konzisztenset. En minden nap kiszamolom es este lejegyzem hogy mennyit ettem az nap. Az utobbi 3 napban kezdtem el tobbet enni, mert megijedtem hogy anorexias leszek. De a komplexus meg mindig az agyamban van, az elhizastol valo felelem. Azonkivul most meg vagyok elegedve a sulyommal. kerem valaszoljon minel hamarabb. koszonom szepen!

teodora 2007.10.15. 15:51:07

szia, én nem vagyok szakértő, de szerintem nagyon jó, hogy foglalkozni kezdtél a témával, és hogy megijedtél, és nem csak arra figyelsz oda, hogy ne legyél túlsúlyos, hanem, hogy anorexiás sem. a kalóriaszámlálgatás, súlymérés ilyen pontossággal szvsz butaság, rengeteg máson is múlik, hogy valaki egészséges-e vagy sem.. de ha tartósan ilyen stresszes neked a téma, mindenképp érdemes volna szakembert keresned, ha nem tudod, merre indulj, az is jó, ha felkeresed a háziorvost vagy iskoladokit.

Magdi 2007.10.23. 19:19:49

koszonom a jo tanacsot! Igyekszem igy cselekedni:D

Zoé 2008.04.04. 15:12:14

szia! én 1 18 éves, minden vizsgálat szerint normális testsúlyú lány vagyok(kb.175cm, 70kg). a súlyommal és önképemmel már gyerekkorom óta problémáim vannak.szeretnék leadni pár kilót, mivel önbizalomhiánnyal és kisebbségi érzéssel küszködök.amkior azonban nekivágok(persze cak semmi édesség, kevés étel,sok edzés)hamar jön vmi gondolat vagy egy újabb probléma, amit perszte evéssel kell leküzdenem, utána meg jön a lelkiismeret furdalás.Azt hiszem kezdek közeledni a kényszerevés felé, még akkor is eszem(persze csak olyat ami kellően hízlal)ha már teljesen megtelt a gyomrom.Nem tudom mit csináljak, az egész 1 reménytelen hajszának tűnik.Tudom, hogy csak rajtam múlik, de gyengének érzem magam ehhez.a családomban folyamatos problémák vannak, amiért szintén magamat tartom felelősnek.azt hiszem ez is része a problémáimnak.mit csináljak, hogy végre ne magamat okoljam mindenért, és végre jól érezzem magam?előre is köszönöm.

Abdulla 2008.07.15. 11:44:16

Kedves Bulimiások!
Én lassan 30 éve vagyok, kissebb-nagyobb megszakításokkal bulimiás, egyszer mentem el orvoshoz, ahhoz aki elöszőr foglalkozott a "farkas éhséggel", igen Floxet jó nagy mennyiségben, nem használt , kába voltam tőle és volt olyan napom , hogy 10xis hánytattam magam, a kezemen a Russel jellel éltem- élem napjaim. Ha jobb az idegrendszerem, ha nem túl sokat dolgozok jobban vagyok, de ha jön a hajtás akkor jön a bulimia is...vele kell élni, vagy próbálj az életeden változtatni megszüntetni azokat a stresszorokat amik vannak az életedben, nekem néha fél évig is segít.És még egy titok én vagyok az aki másokon segítek nap mint nap, hát értitek....Gyógyúljatok meg kivánom nektek tiszta szívből. Egy bulimiás....

Gáspár tibor 2014.01.27. 10:00:39

Nem én vagyok a beteg, hanem a lányom. 10 éve tart nála kezdetben az anorexia, majd ehhez jött a bulimia. Ez idő alatt mindent, és mindenkit kipróbáltunk, elfogytak a lehetőségek. Jelenleg talán 30-35 kg testsúlyú, 170 cm magas ha képes kiegyensedni, 25 éves. Nagykorú, egy 12-13 éves gyerek szellemi szinvonalára lepusztítva magát. Naponta többször összeesik, de a kórházba kerülés esetére az öngyilkossággal fenyegetőzik. Mit tehet egy szülő ilyenkor?
süti beállítások módosítása